Gyerekeknek mondókák,kifestők,képek,játékok,mesék

Mindent a kis picúroknak!Bővült az oldal!Most már játék leírásokat is találtok!Nézz be ha kisgyereked van, hidd el megéri!!!

VERSENY JÁTÉKOK

Cipőpárosítás

tszhatja: 3 éves kortól 2—40 gyermek Kellék: sok pár cipő

A helyiség egyik oldala mentén sorba állítjuk minden pár cipőnek egyik darabját. Szemben, más sorrendben, a párjukat helyezzük el. Két versenyző esetén ugyanabból a sorból adott jelre mindegyik megfog egy cipőt, átfut a túlsó oldalra, és megkeresi a párját. Ha megtalálta, félre- teszi az előre megbeszélt helyre, és egy másikat véve ugyancsak a párját keresi annak. Győz az, aki többet párosított hiba nélkül. Csapatjátékot is alakíthatunk, ha a végén összeszámoljuk az egy csapathoz tartozó játékosok cipőit.

Kisebb gyermekeknek egymástól jól megkülönböztethető cipőket adjunk, nagyok már a finomabb árnyalatokra is vigyázhatnak.

SZOBAI MOZGÁSOS JÁTÉKOK

Kútba estem

Játszhatja: 3 éves kortól 4—25 gyermek

A gyermekek tágas körben helyezkedjenek el. Középen tegyünk egy hajtókarikát a földre, ha ez nincs, rajzoljunk kört, amely a kutat jelképezi. Valaki ugorjon be a kútba, és ott guggoljon le, majd mondja ezt: kútba estem!

A többiek megkérdezik: Hány méterre? Egy számot mondva feleli, pl.: öt. Ekkor a gyermekek annyiszor tapsolnak, ahányat mondott. Ezután megkérdezik: Ki húzzon ki?

Akinek a nevét mondja, az odamegy a kút széléhez, és két kézzel kihúzza a kútban levőt. Most helyet cserélnek, és aki kihúzta társát, az ugrik a kútba. Így megy ez addig,míg mindenki sorra nem kerül. Jó játék ez a számolás begyakorlására. Kisebb gyermekek egytől tízig mondjanak számot, a nagyobbak százig. Nagyobb számoknál tízesével számolunk, majd egyesével tovább (pl. 47-nél négy és hét tapsolás a helyes). A baráti kapcsolatok elmélyítésére jó lehetőséget nyújt ez a játék. Rendszerint a legjobb barátok közül neveznek meg valakit. Aki már egyszer sorra került, az ne következzék addig, míg mindegyik nem esett a kútba.

Megy a repülő

Játszhatja: 3 éves kortól 4—25 gyermek

A szoba két oldalán egymással szemben foglaljanak helyet a gyermekek. Sorba mindenkit megkérdezünk, hogy mit szeretne utánozni. Csak olyant lehet választani, amit hanggal vagy mozdulattal utánozni lehet, Pl. autót, repülőgépet, gólyát, mackót, katonát stb. A játékvezető hangosan mondja az egyik választott nevet, p1. repülő. Ekkor ez a gyermek feláll, és búgva, kezét széttárva átmegy a túlsó oldalra, és ott leül. Ha már ezt értik, akkor különböző feladatot mondhatunk, p1. az autónak azt, hogy menj a kutyáért, ültesd be és hozd vissza. Bátortalan, félénk gyermekek számára Jó alkalom, hogy hozzászokjanak az önálló szerepléshez. Ha sok gyermekkel játszunk, egyszerre többnek is adhatunk feladatot.


Árvíz

Játszhatja: 3 éves kortól 4—4O gyermek

A gyermekek tágas körben ülnek. A játékvezető különböző vezényszavára a Játszóknak más és más feladatokat kell elvégezniük. „Árvíz”-nél mindenki feláll a székére, nehogy vizes legyen a lába. „Tűz”-nél a földre guggolnak, hogy tábortüzet gyújtsanak. „Hó vihar”-nál mindenki hazamegy, vagyis a székére leül, és felhúzott lábát átölelve melegszik. „Jön a medve” kiáltásnál pedig a játékvezetőhöz futnak védelemért.

A játék megismertetésénél csak két vezényszót használjunk. Ha már ezeket jól ismerik, bővítsük először három, majd később négy szavasra a játékot. A vezényszó elhangzása után ne beszéljenek, hanem cselekedjenek. Egymást ne figyelmeztessék, ha hibáznak, hanem mindenki a saját elhatározásából gyorsan tegye azt, amit jónak lát. Ügyes vezetéssel élénkké és változatossá tehetjük a játékot, mely kis helyen, rövid idő alatt jól megmozgatja a gyermekeket. Érdekes változata ennek a játéknak a következő: A játékvezető behunyja a szemét mintha aludna, és azt mondja, hogy „Behunyom a szemem és azt mondom, hogy p1. árvíz”. Ekkora gyermekek, nehogy a játékvezetőt felébresszék, egészen halkan és óvatosan mozognak. Amikor teljes lesz a csend, kinyitjuk a szemünket, és csodálkozó arcot mutatunk, mintha nem értenénk, hogyan kerültek pI. „árvíz”-ből „tűz”-be. A „jön a medvé”-nél pedig úgy csinálunk, mintha megijednénk a körülöttünk álló gyermekektől.Fegyelmezett mozdulatok begyakorlására és figyelemösszpontosításra jó ez a játék.

Tűzoltóparancsnok

Játszhatja 3 éves kortól 6—25 gyermek

A gyermekek nagy körben ülve helyezkednek el, vagy földre rajzolt karikába állnak. Egy széket középre helyezünk, ide ül a tűzoltóparancsnok, aki a következő verset mondja:

A faluban tűz ütött ki,

Siessünk azt eloltani,

Szaladj pajtás, szaladj!

Tőlünk el ne maradj!

A vers mondása közben a játsz6k a körön kívül szaladnak. A maradj szára a tűzoltóparancsnok tapsol egyet, mire mindenki gyorsan keres magának széket vagy kört, a tűzoltóparancsnok is. Aki legelőször ül le a középső székre, az lesz az új tűzoltóparancsnok.

TESTSÉMAFEJLESZTÉS

Ki vagyok én?

A játék leírása: Tükörrel szemben állva saját személyének felismerése: szemszín, hajszín, hajhosszúság, ruhadarabok felsorolása a testrészeken. Másik gyermekkel, társával összehasonlítja magát, hasonlóságokat keres. Esetleg a nemek megnevezése is történhet.

A fejlesztés lehetőségei: Testünk jellemzőinek felsorolása, megnevezése. Megfigyelőképesség fejlesztése összehasonlítással. Azonosságok, különbségek megnevezése . A test Jellemző jegyeinek leképezése.

Játszhatja: 1 -2 gyermek 3 éves kortól.

Eszköz: tükör.

Keresd meg!

A játék leírása: Tükör előtt a testrészek megér intése, megnevezése: felnőtt által érintés, gyermek megnevezi, gyermek megismétli Saját testén az érintést és a megnevezést, utasításra a gyermek megérinti és megnevezi a testrészét, a felnőtt megnevezi, a gyermek a társa testén érinti meg a kívánt testrészt, előbbiek megismétlése csukott szemmel, az elsőt kivéve.

A fejlesztés lehetőségei: Testrészek és azok helyének megnevezése, érintés. Percepciófejlesztés Figyelem fejlesztése.

Játszhatja: 1-3 gyermek 3 éves

Eszköz: tükör

Száll a lepke!

A játék menete: Papírból készítünk az ujjunkra húzható lepkét. Minden gyermek ujjára húzza és eljátsszuk, melyik testrészükre száll a lepke. Ahova repül, megnevezzük.

A fejlesztés lehetőségei: Testséma alakítása, testrészek megnevezése, beszéd- készség fejlesztés finommozgások alakítása

Játszhatja: egy egész csoport 3 éves kortól, de egy gyermek fejlesztésére is kiválóan alkalmas.

Eszköz: pillangó.

PERCEPCIÓFEJLESZTÉS

Színkereső

A játék leírása: A gyermekkel közösen kiválasztunk egy színt, majd sorra nézzük a tárgyakat, melyiken látjuk ugyanazt. Változata lehet: színválasztás után ők hoznak a gyűjtőkosárba megegyező színű dolgokat. Felsorolhatjuk a napszakok, az évszakok jellegzetes színeit, az örömteli, a bánatos, a meleg, a hideg színeket. Gyűjthetünk színes hasonlatokat, p1.:

Fehér, mint a hó.

Fekete, mint a korom.

Zöld, mint a fű.

Kék, mint az ég.

Sárga, mint a citrom.

Lila, mint az ibolya.

Piros, mint a paradicsom.

Azt is megbeszéljük, hogy ezeket a hasonlatokat egy szóval is kifejezhetjük, Így: hófehér, koromfekete, ibolya lila, fűzöld.

A fejlesztés lehetőségei: Vizuális percepció, színészlelés. Megfigyelőképesség, gondolkodás (összehasonlítás, azonosság, különbözőség felismerése) fejlesztése, szókincsbővítés

Játszhatja: 1 - I 2 gyermek 3 éves kortól. ) Játszhatják a családban is szülők, testvérek együtt.

Eszköz: a szoba tárgyai, játékai.

Nyomkereső

A játék leírása: A csoportban lévő gyermekek láb- és kéznyomatát elkészítjük színes papírokból. A kéznyomatokat a szekrény oldalára vagy a falra erősítjük, a lábnyomokat a padlóra ragasztjuk úgy, hogy végig léphető legyen. A lábnyomok a tenyérnyomokhoz vezetnek kacskaringós úton. Az út végén valamit elrejtünk, azt kell megtalálni. A gyermekek a lábnyomokon haladnak, a jobb és a bal lábakat pontosan kell a helyükre illeszteni, azután már a tenyérnyomokra is Ügyelni kell. A nyomok végén találják az elrejtett tárgyat.

A fejlesztés lehetőségei: Szem-kéz, szem-láb koordináció, alak és forma azonosítása, a bal, a jobb gyakorlása, tudatosítása térirányok, távolságok érzékelése.

Játszhatja: egyszerre egy gyermek 3 eves kortól.

Eszköz: Az előre elkészített tenyér és talpnyomatok

Gyurmázás

A játék leírása: Homok, só-liszt gyurma, agyag, plasztilin felhasználásával különböző formák létrehozása.

A fejlesztés lehetőségei: Anyagok, felületek megismerése, formák keletkeztetése. Tapintással tapasztalatok szerzése az anyag tulajdonságairól: puha, kemény, sima, érdes, nedves stb. Gyurmázás alaptechnikáinak elsajátítása, finommotorika, szem-kéz koordináció, verbális fejlesztés

Játszhatja: 1-25 gyermek 3 éves kortól. A családban is ismerkedhetnek az anyag tulajdonságaival p1. ha az édesanyával együtt gyúrja, formálja a tésztát.

Eszköz: a felsorolt anyagok.

VERBÁLISFEJLESZTÉS

Lufi fújás

A játék leírása: Egymás kezét fogva körben állak a gyermekek. Egyszerre elkezdik fújni a „lufit” miközben a kör egyre tágul, a karok egyre inkább megfeszülnek. Hangos „PUKK” szóra „kipukkad” a lufi és a gyermekek a kör közepe felé szaladnak.

Fejlesztés lehetőségei: Helyes légzéstechnika gyakorlása, testfogalom térérzékelés (jobb kéz, bal kéz, köralakítás), közösségi érzés alakítása (egymás kezét fogják Játék közben, ez a Játék csak együtt igazán.).

Játszhatja: 8-20 gyermek 3 éves kortól. játszhatja a család együtt otthon, vagy kirándulás alkalmával.

Csibejáték

A Játék leírása: Tányérra apró cukorkákat (p1. zizit) teszünk, a gyermekek kiscsibék, a cukorkát a nyelvükkel kell a tányérról fölszedni.

A fejlesztés lehetőségei: Légzéstechnika gyakorlása, hangképző szervek erősítése. Mozgáskoordináció fejlesztése szem-nyelv összehangolt mozgásával Relációk erősítése (gyors, lassú). Türelemre nevelés.

Játszhatja: tányéronként egy gyermek 3 éves kortól.

Eszköz: gyermekenként egy db tányér, egy evőkanál cukorka.


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 60
Tegnapi: 89
Heti: 228
Havi: 644
Össz.: 273 882

Látogatottság növelés
Oldal: Vegyes játékok
Gyerekeknek mondókák,kifestők,képek,játékok,mesék - © 2008 - 2024 - gyerkocoknek.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »